• Στα… ψιλά πέρασε η αναφορά του προέδρου του ΕΣΕ, Αριστοτέλη Παντελιάδη από το φόρουμ των Δελφών για τις επιπτώσεις των μέτρων για την ακρίβεια στις σχέσεις λιανέμπορων και προμηθευτών.
• Ο επικεφαλής του πανίσχυρου Συνδέσμου των μεγάλων σούπερ μάρκετ είπε ότι η νέα παρέμβαση εάν συνεχισθεί επί μακρόν θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στη συνεργασία των δυο πλευρών.
• Η οποία παρά τα όσα λέγονται δημόσια περί αγαστής συνεργασίας, έχει περάσει από σαράντα κύματα τα τελευταία χρόνια.
• Ένας «ανομολόγητος πόλεμος» βρίσκεται σε εξέλιξη ανάμεσα στους βασικούς πυλώνες της αγοράς τροφίμων. Και αυτό γιατί ο καθένας προσπαθεί να διαφυλάξει την κερδοφορία του.
• Ήδη, όπως έχετε ενημερωθεί έγκαιρα από τον «ΟΤ» αρκετές συμφωνίες είναι στον αέρα καθώς όλοι περιμένουν να δουν πως θα εξελιχθεί η συμπεριφορά των καταναλωτών.
• Αυτό είναι το κλειδί για τις αποφάσεις που θα λάβουν και τη στρατηγική που θα χαράξουν…
• Είπαμε, ο καταναλωτής έχει δύναμη, όσο και εάν κάποιοι την υποτιμούν διαρκώς…
… και η έλλειψη προσωπικού που φέρνει την ΑΙ…
• Ο δεύτερος μεγάλος πονοκέφαλος για τα μεγάλα σούπερ μάρκετ είναι η έλλειψη προσωπικού.
• Όσο οξύμωρο και εάν ακούγεται, αφού μέχρι πριν μερικά χρόνια ήθελες… μέσον για να πιάσεις σε ένα κατάστημα.
• Τι κάνουν οι μεγάλοι λιανέμποροι για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα;
• Αυξάνουν κατακόρυφα τις επενδύσεις στην ΑΙ προκειμένου να υποκαταστήσουν τις χειρωνακτικές εργασίες με ρομποτικούς μηχανισμούς.
• Και αυτό παρότι η τεχνολογία είναι ακριβή.
• Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Παντελιάδης «η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού μας οδηγεί πιο γρήγορα προς τα εκεί».
• Σύμφωνα με τον έμπειρο επιχειρηματία, η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ αποτελεσματική στην επεξεργασία των big data.
• Μάλιστα, μερικές από τις πιο ενδεδειγμένες χρήσεις της στο λιανεμπόριο είναι το demand forecasting, οι one to one υπηρεσίες marketing και οι προτάσεις αγορών (recommendation engine) στα e-shop.
… και η ακαταμάχητη γοητεία της ανθρώπινης επαφής
• Ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Παντελιάδης, η ΑΙ δεν μπορεί –ευτυχώς- να υποκαταστήσει παντού τον άνθρωπο.
• Η ανθρώπινη επαφή, υπογραμμίζει, είναι σημαντική στο λιανεμπόριο και την εξυπηρέτηση πελατών
• «Οι άνθρωποι προτιμούν να επικοινωνούν με ανθρώπους και το ΑΙ οδηγείται, ακόμα, σε λάθη ανάλογα με τον τρόπο πρόσληψης και επεξεργασίας των δεδομένων που λαμβάνει», λέει με νόημα.
• Βέβαια, η παραδοχή δεν είναι απαραίτητα ίδια για όλες τις γενιές.
• Η generation Z και η Alpha που ακολουθεί αισθάνονται πολύ πιο άνετα με τις μηχανές, και κυρίως με τις δική τους μηχανή (κινητό τηλέφωνο) που μπορεί να τους ακούει χωρίς να τους κρίνει…
https://www.ot.gr/